Publicades les bases per a la gestió del Bar de la piscina per a l'estiu 2024. Consulta l'e-Tauler per a més informació. Presentació fins el 3 de maig de 2024

29/03/2024

Resultats Alió Avaluacions Infoparticipa

Alió es situa com el municipi amb la puntuació més alta de l'Alt Camp

El passat 13 de març de 2024 van finalitzar les avaluacions Infoparticipa 2023 de Catalunya. Podeu consultar aquestes avaluacions i el Mapainfoparticipa al següent enllaç:

En aquesta última edició Alió ha rebut una puntuació del 53,85%, el que sitúa el nostre municipi com el més ben puntuat de la comarca de l'Alt Camp. Altrament, analitzant les dades publicades pel Mapainfoparticipa podem veure que pel que fa a municipis petits, de menys de 1.000 habitants, també seria Alió el municipi de la província de Tarragona amb més puntuació dins d'aquest grup.

Tot i aquestes bones puntuacions relatives en comparació del global dels municipis, des de l'Ajuntament d'Alió sabem que tenim encara camí de millora per recorrer i esperem en la propera avaluació poder ser mereixedors del reconeixement del Segell Infoparticipa.

Altrament, en una avaluació més àmplia de compliments normatius de transparència que se'ns ha facilitat, realitzada pel Consell Comarcal de l'Alt Camp, situa a l'Ajuntament d'Alió en un 75,18 % de compliment, altre cop al capdavant dels municipis de la comarca.

Tot i ser complicat en municipis petits l'assoliment d'objectius ambiciosos en Transparència, Comunicació i Participació per la càrrega de treball que suposa i l'habitual manca de recursos al respecte (al que s'ha afegit en els últims mesos des de l'inici de l'actual legislatura els diversos canvis soferts en l'àrea de Secretaria d'Intervenció), estem satisfets que el compromís que vam adoptar per aquesta legislatura de millorar en aquests aspectes estigui començat a donar els seus fruits, que tot i encara amb marge de millora, cal posar en valor.

A la pròpia web municipal podeu consultar les autoavaluacions que realitzem de forma permanent de diferents indicadors:

Hi podreu trobar tant els indicadors contemplats per Infoparticipa, com també un llistat més ampli destinat a avaluar i millorar els compliments legals de Transparència amb un abast més ampli i detallat, amb els enllaços corresponents a la informació avaluada en cada ítem i les dates de l'última revisió.

Volem un Alió més ben informat i participatiu.

Imatge de la noticia
Resultats Alió Avaluacions Infoparticipa